• Home/
  • Peter Hooimeijer
Geschatte leestijd: 4 minuten
U heeft uw kast inmiddels ingedeeld in 3D en deze staat netjes virtueel klaar. Er is geen sprake van aangrenzende componenten dankzij ‘collision control’ en ook de draadroutering en klimatisering zijn geoptimaliseerd. Maar hoe krijgt u nu automatisch uw werkinstructies uit EPLAN Pro Panel, zodat de monteurs (en in het ultieme geval de CNC-machine) ermee aan de slag kunnen?
Geschatte leestijd: 4 minuten
Technisch opgeleid personeel is schaars. Automatisering maakt het mogelijk om medewerkers, in zowel engineering als productie, efficiënter in te zetten. Ontwerpen in 3D is hiervoor noodzakelijk. De ruggengraat hiervoor wordt gevormd door het opzetten en beheren van een artikeldatabase. Dit hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Toch zien veel paneelbouwers er tegenop.
Geschatte leestijd: 3 minuten
Standaardiseren kost een hoop tijd. Daarom kiezen sommige paneelbouwers ervoor om het tijdens de lopende werkzaamheden te doen. Is dit de meest effectieve manier, of is het beter om de standaardisatie los te koppelen van het werkproces en het voorafgaand aan de implementatie te doen?
<< < 1 2 > >>

Als man, vader, christen en familiemens staat Peter Hooimeijer voor een goede balans tussen werk en privé. Naast zijn werk zet hij zich graag in voor buurt, school en kerk. Hij heeft HBO Industriële Automatisering op zak en werkt inmiddels tien jaar bij EPLAN. “Voor een Consultant is empathisch luisteren essentieel, vooral ook naar wat je gesprekspartner NIET zegt. Vervolgens gaat het om visualiseren wat de klant bedoelt en dit vertalen in een operationeel plan.” Als hij zelf aan het woord komt, doet hij dat met humor en enthousiasme.

Gaat een verandertraject eenmaal van start, dan komt de resultaatgerichte 'Peer' naar voren. Hij focust op kwaliteit en benadrukt borging. Bij proces- en productieoptimalisatie krijgt slim hergebruik van bestaande data de aandacht. Maar het mag geen louter technisch verhaal worden. “Het gaat erom, de medewerkers mee te nemen. Communicatie is cruciaal in verandertrajecten.”

Peer vindt de steeds vroegere betrokkenheid van EPLAN een fascinerende ontwikkeling. Tegenwoordig ondersteunt EPLAN de klant bij de besluitvorming en loopt de betrokkenheid door tot en met support na implementatie. “Delen is het nieuwe vermenigvuldigen en klantsucces is ons succes.”

Schrijf u in om up-to-date te blijven!