• Home/
  • Trends/
  • Persoonlijke oplossingen en positieve klanken op het Let’s EPLAN 2024 Techplaza
Geschatte leestijd: 5 minuten

Persoonlijke oplossingen en positieve klanken op het Let’s EPLAN 2024 Techplaza

Op Let’s EPLAN draait het om de praktijk. Om tips voor het slim bouwen van panelen, aanleggen van bekabeling en combineren van elektrotechnische en mechanische ontwerpen. Daarom was er ook dit jaar op het event voor engineers weer een plek ingeruimd voor het Let’s EPLAN - Techplaza: de locatie waar aanwezigen met al hun praktische vragen terecht konden. Wat voor vragen hebben de Eplan experts en supportmedewerkers beantwoord en wat maakt deze live support zo waardevol?

Efficient engineering in de praktijk

Eplan wil engineers zo goed mogelijk helpen om hun werk efficiënt te kunnen doen. Dat vraagt ook om praktische ondersteuning. Daarvoor konden engineers op Let’s EPLAN 2024 aankloppen bij het Techplaza. Op deze centrale plek konden bezoekers spontaan terecht met allerhande vragen. Deze live vraagbaak bestond uit twee onderdelen: direct rechts van de ingang was ruimte voor het support team van Eplan. Hier beantwoorden support engineers algemene, praktische vragen. Verderop links was een open ruimte voor Eplan experts, elk met hun eigen kennisgebied en zich ophoudend in de buurt van hun eigen tafeltje. Hier stonden ook de sprekers na hun break-out sessie klaar om het gesprek aan te gaan.

Experts

De experts op het Techplaza beantwoordden specialistische vragen over onderwerpen als automated engineering, integraties met Eplan en EPLAN Certified Engineer. Dit werd gedaan door zowel consultants als medewerkers van externe partners. Daarnaast werd op het Techplaza aandacht besteed aan de User Experience van het EPLAN Platform. Bij een tafel beantwoordde het UX Team vragen als, ‘hoe werk ik slim samen met andere paneelbouwers?’ en ‘hoe kan ik snel en veilig data uitwisselen met mijn zusterbedrijf?’ Daarnaast legde dit team zelf een vraag voor aan bezoekers: ‘welke functionaliteit mis je in bepaalde Eplan producten?’ Verderop op het Techplaza konden engineers hun feedback geven in surveys; nuttige informatie die Eplan meeneemt bij de ontwikkeling van nieuwe versies van het EPLAN Platform. Zo zorgen deze gebruikersinzichten ervoor dat vakgenoten het wiel niet opnieuw hoeven uit te vinden en in de toekomst nog efficiënter kunnen engineeren.

Persoonlijke support

Kan ik EPLAN eView ook offline gebruiken, hoe voer ik bepaalde handelingen uit met EPLAN Pro Panel of eBuild, en kan ik ook voorgeconfectioneerde kabels intekenen? Over dergelijke vragen bogen de Eplan support engineers zich op het Techplaza. “De meeste problemen konden we direct oplossen. Voor andere diepgaande vragen hebben we een ticket aangemaakt of ter plekke doorverwezen naar een van de aanwezige Eplan consultants”, zegt Charlotte Weenink, support engineer bij Eplan. Sommige bezoekers hadden geen vraag, maar wilden persoonlijk kennismaken. “Zij kenden ons als support engineers tot nu toe alleen digitaal. Dit was een mooi moment om te ontdekken welk gezicht bij welke support engineer hoort. Anderen kwamen weer langs om ons te complimenteren hoe we hen geholpen hadden, dat was erg leuk om te horen.”

Op het Techplaza waren ook diverse demo’s te vinden. Op basis van hun eerste ervaringen konden engineers aangeven wat ze missen of juist prettig vinden. Het mag duidelijk zijn: het Techplaza is ook super waardevol voor Eplan zelf. Uit de feedback van alle engineers kunnen we nuttige inzichten halen om onze toekomstige oplossingen nog beter te laten aansluiten op de gebruikerswensen.




Heb jij een supportvraag?

De Eplan support engineers helpen je graag. Je kunt ze bereiken via telefoon, e-mail en door een ticket aan te maken. Deze laatste methode werkt het snelst en efficiëntst.

Maak een ticket aan

Schrijf u in om up-to-date te blijven!