Gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Als u onze website blijft gebruiken, accepteert u het gebruik van deze cookies.

Geschatte leestijd: 5 minuten

Waarom EPLAN een abonnement wordt

De meeste toonaangevende bedrijfsapplicaties worden inmiddels aangeboden als abonnementsvorm. Het is een ontwikkeling die in de consumentenmarkt al langer de norm is. In deze blog vertellen we waarom EPLAN overstapt naar subscription en wat voor u als klant en gebruiker de voordelen zijn.

Software en applicaties als abonnement

Denkt u aan het woord ‘abonnement’, dan kan de eerste associatie zijn: fysieke tijdschriften, kranten, gas, water en licht. Of u dacht aan digitale varianten, zoals Blendle, Spotify of een video streaming-dienst als Videoland, Netflix of Disney+.

Aan dat rijtje mag gerust software worden toegevoegd. Of, preciezer: het recht om bepaalde applicaties voor een afgebakende tijd onbeperkt te gebruiken. We verwachten als gebruiker vervolgens gewoon dat het werkt, net zoals er altijd water uit de kraan komt.

Subscription is superieur

Een recent voorbeeld is het videobellen. Google Meet, Microsoft Teams, Cisco Webex en Zoom zijn allevier applicaties die je niet eenmalig aanschaft, maar waarvoor je als organisatie betaald voor het gebruik. Naast het feit dat ze werknemers in staat stellen met elkaar te communiceren, hebben zo nog een grote gemene deler: ze worden uitsluitend aangeboden als abonnementsvorm.

Waarom? Omdat, door de voordelen van werken op basis van subscription, vrijwel niemand het überhaupt meer overweegt om dit soort software zelf aan te schaffen. Je weet immers niet of je de applicaties over een half jaar nog steeds zo intensief gebruikt. Hetzelfde geldt voor vrijwel alle betaalde applicaties op de gemiddelde smartphone.

EPLAN als abonnement

Ook EPLAN gaat toe naar een abonnementsvorm, die te vergelijken is met die van Adobe. U neemt een abonnement, installeert het programma lokaal (“on-premise”) en bepaalt zelf of u de projecten ook lokaal opslaat of in de cloud. De grote vraag: gelden de hiervoor genoemde voordelen ook voor EPLAN Cloud?

Lees ook 10 redenen om te abonneren op EPLAN software

Vijf voordelen voor EPLAN gebruikers

  1. Up-to-date: De tijd dat u eenmalig voor een softwarepakket betaalde (en er een einddatum zat aan de ondersteuning) is voorbij. U krijgt met een EPLAN subscription meldingen wanneer er een nieuwe update is en gebruikt daardoor altijd de laatste versie van elke applicatie.

  2. Veilig: Uw gegevens blijven volledig uw intellectuele eigendom, of u de projecten nu lokaal opslaat of in de beveiligde eMANAGE cloud-omgeving. Doordat de software altijd up-to-date is, beschikt u verder altijd over de laatste beveiligingsmaatregelen. Met subscription heeft u toegang to de cloudoplossingen van EPLAN Cloud.

  3. Flexibel: Voor nieuwe EPLAN gebruikers is de drempel om te beginnen dankzij de abonnementsvorm lager dan ooit. Voor de vaste gebruikers zijn de voordelen op de korte en lange termijn zo mogelijk nog groter. Het aantal licenties kan eenvoudig worden op- en opgeschaald wanneer de behoefte verandert. Nieuwe onderdelen binnen EPLAN Cloud kunnen daarnaast laagdrempelig worden uitgeprobeerd.

  4. Voorspelbaar: Plan uw softwarebudgettering nauwkeurig, dankzij transparante en stabiele prijzen. Het is niet langer noodzakelijk om EPLAN licenties in één keer aan te schaffen. De financiële middelen die u hierdoor binnen het bedrijf houdt, kunt u vervolgens aanwenden voor onderdelen die uw activiteiten verder ondersteunen.

  5. Toegang tot alle cloud-oplossingen: Alle EPLAN oplossingen werken honderd procent samen. Dankzij deze volledige compatibiliteit kunt u het potentieel van alle EPLAN applicaties, met hun steeds uitgebreidere functionaliteiten en services, optimaal benutten.

Whitepaper: Waarom datacentralisatie de toekomst is

Datacentralisatie is van essentieel belang voor engineering. Download het whitepaper Waarom datacentralisatie de toekomst is en ontdek hoe u deze IT-transformaties als paneel- of machinebouwer in gang zet:

Download whitepaper

“Bij mijn relaties probeer ik altijd duidelijkheid te krijgen. Ik ben oprecht nieuwsgierig en probeer hun standpunten, motivaties en beweegredenen te begrijpen” zegt Bonny Ribbers. “Als ik eenmaal begrijp hoe hun proces werkt, bepalen we samen het vertrekpunt om de gewenste optimalisatie door te voeren. Ik wil inzicht verschaffen en de klant een oplossing bieden die bij hem en zijn proces past. Dit doe je samen.”

Bij de zoektocht naar verbetering staat het doorbreken van geijkte patronen centraal. Bonny: “Je kunt daarbij geen aannames doen. Je zult moeten checken om het zeker te weten en de juiste keuzes te maken.” Hij leerde dat tijdens een presentatie met verbetervoorstellen, waarbij de Technisch Directeur steeds 'nee' schudde. “Ik dacht dat hij het met me oneens was. Wat bleek? Toen ik het vroeg, bleek hij verbaasd dat zijn bedrijf nog niet zover was. Hij was het helemaal eens!”

Na de MTS Elektrotechniek koos Bonny voor HTS Commerciële Technische Bedrijfskunde. Hij is gefascineerd door de innovatie, versnelling en verbetering van Smart Industry. “De ontwikkeling van Pro Panel, de integratie van Rittal en EPLAN richting een digital twin en productie-automatisering met één druk op de knop, daar word ik enthousiast van.”

Process Consulting
Engineering Software
Implementation
Global Support