• Home/
  • Tips/
  • Hoe kan de EPLAN Renewal Manager jou helpen?
Geschatte leestijd: 3 minuten

Hoe kan de EPLAN Renewal Manager jou helpen?

Bij EPLAN Nederland hechten we veel waarde aan de klanttevredenheid. Daarom stelden we in oktober 2021 als eerste van EPLAN Internationaal een EPLAN Renewal Manager aan. Inmiddels hebben 17 EPLAN landen een eigen Renewal Manager. Ares Hamid is degene die deze rol vanuit ons hoofdkantoor in Zevenaar met veel passie en enthousiasme invult. Ares: “Het is mijn taak om te zorgen dat klanten tevreden zijn over onze producten. Dat betekent dat ik ze op allerlei manieren ondersteun om succesvol te werken met onze oplossingen.”

Waarom een Renewal Manager?

“Je kunt veel met onze oplossingen. Dat willen we klanten duidelijk maken en ze daarin meenemen, zodat ze alles uit hun EPLAN oplossingen kunnen halen. Dat is prettig voor henzelf en voor ons”, zegt Ares. “Omdat klanten met abonnementen flexibeler zijn en de markt constant verandert, is het belangrijk om iemand te hebben die de veranderingen in de markt en de behoefte van de klant nauwlettend in de gaten houdt om zo goed als mogelijk aan te kunnen sluiten op onze klanten. Want tevreden klanten zijn loyaler, zullen eerder hun EPLAN abonnement verlengen en zijn positief over onze oplossingen naar andere, potentiële gebruikers.”

Wat doet de Renewal Manager?

De Renewal Manager boost de klanttevredenheid zowel aan de voorkant als achterkant van de customer journey. Ares legt uit: “Aan de voorkant informeer ik nieuwe klanten bij de on-boarding. Hebben ze een nieuwe EPLAN oplossing aangeschaft, dan bel ik ze of alles goed is verlopen. Hoe gebruiken ze onze oplossingen en hoe hebben ze die ingesteld? Hebben ze misschien extra ondersteuning nodig, bijvoorbeeld in de vorm van tips, uitleg of een training?” Aan de achterkant neemt Hamid contact op met klanten die hun abonnement opzeggen of EPLAN negatief beoordelen. “Ik wil graag weten waaraan dat ligt. Met deze informatie kunnen we onze oplossingen en service verder verbeteren en toekomstige ontevredenheid vermijden. Want voorkomen is beter dan genezen.”

Wat is de toegevoegde waarde voor klanten?

Ten eerste hebben klanten voortaan één aanspreekpunt waar ze hun (on)tevredenheid kunnen laten blijken. Wanneer een signaal veelvoudig binnenkomt en een trend in de feedback zichtbaar is, wordt dit omgezet naar actie. Ten tweede kunnen ze ervan op aan dat er naar hen geluisterd wordt. Dat betekent dat EPLAN oplossingen steeds beter afgestemd worden op de wensen van gebruikers. Bijkomend voordeel is dat support- en salesmedewerkers zich daar minder mee bezig hoeven te houden en meer tijd overhebben om klanten sneller en uitvoeriger te ondersteunen en interne klantprocessen te verbeteren.

Heb jij hulp nodig bij onze EPLAN oplossingen?

Of wil jij weten hoe jij efficiënter met EPLAN kunt werken?

Neem dan contact op met ons

Schrijf u in om up-to-date te blijven!