• Home/
  • Trends/
  • EPLAN Techplaza een groot succes: goede gesprekken, live support en heel veel nuttige feedback
Geschatte leestijd: 5 minuten

EPLAN Techplaza een groot succes: goede gesprekken, live support en heel veel nuttige feedback

Het Techplaza was een informele ontmoetingsplek op Let’s EPLAN 2023. Een uitnodigende locatie in de foyer waar engineers en technici laagdrempelig een gesprek konden aanknopen met consultants en de internationale en nationale (externe) sprekers. Hadden ze een gebruikersvraag? Dan konden ze die stellen aan de Support-medewerkers. Daarnaast konden gebruikers hier eigenhandig hun bijdrage leveren aan het verbeteren van de toekomstige EPLAN productversies. Zo werden ze uitgenodigd voor een test van de bèta-versie van EPLAN 2024 en gaven ze hun feedback over de gebruiksvriendelijkheid van EPLAN producten in een User Experience-onderzoek.

De diepte in

Hadden gebruikers een hele specifieke vraag of wilden ze meer weten over een programma of technologie? Dan konden ze terecht bij de consultants, die in de foyer aan diverse tafels paraat stonden om te praten over hun specifieke vakgebied, zoals ‘IT & licentiemanagement’, ‘Pro Panel / Harness proD’ en ‘SEC-Hub. Ook waren alle sprekers van de break-out sessies aanwezig. Had iemand nog een vraag na afloop, dan was er op het Techplaza alle gelegenheid om de diepte in te duiken met zowel de externe sprekers als EPLAN sprekers.

Gebruikersvragen

Op het Techplaza was ook het EPLAN Support Team aanwezig. Deelnemers konden zonder afspraak vragen aan hun stellen. Bijvoorbeeld technische gebruikersvragen zoals ‘waar kan ik de aansluitcodes vastleggen?’, ‘hoe kan ik BOM-lijsten via labeling maken per structuur?’ en ‘kan ik in de navigator zien wat de reden is dat er een uitroepteken bij een functie staat?’. Maar ook inhoudelijke issues kwamen aan bod, zoals een engineer die als enige binnen zijn organisatie met EPLAN werkt en vragen had over de integratie van EPLAN data met een SQL-database. “De leukste vraag was eigenlijk geen vraag, maar een klant die ons persoonlijk wilde bedanken voor al onze telefonische hulp door de jaren heen”, zegt Charlotte Weenink, Support Engineer bij EPLAN. “Met recht een tevreden EPLAN gebruiker, leuk om te zien, want daar doen we het uiteindelijk voor!”

Live support

De meeste EPLAN gebruikers hebben wel eens eerder een vraag aan EPLAN Support voorgelegd, maar dan telefonisch. “Het was leuk om nu live, via persoonlijk contact service te kunnen verlenen. Het helpt ook als je mensen in de ogen kunt kijken”, zegt Weenink. Zo was er een EPLAN gebruiker die tot op heden niet content was met de gegeven oplossing in een ticket. Op het Techplaza hebben we het desbetreffende EPLAN product erbij gepakt en zijn we rustig, stap voor stap, in zijn probleem gedoken. Gaandeweg zag je zijn gezicht langzaam opklaren. Uiteindelijk is het probleem opgelost en is de engineer met een grote glimlach op zijn gezicht vertrokken.”

Tevreden gebruikers zijn goud waard. Engineers die naar volle tevredenheid met EPLAN werken, zijn onze voornaamste ambassadeurs. Ze raden EPLAN aan bij klanten, helpen hun collega’s om succesvol met onze producten te werken en geven ons nuttige feedback over functionele verbeteringen. Op het Techplaza hebben wij alles in het werk gesteld om EPLAN gebruikers en daarmee onszelf te helpen. Zij konden met al hun vragen en feedback terecht bij EPLAN medewerkers. Wij kunnen met deze informatie onze nieuwe EPLAN productversies beter afstemmen op de gebruikerswensen. Een win-win-situatie voor gebruikers en voor EPLAN zelf.

Heb jij een supportvraag?

De EPLAN Support Engineers helpen je graag. Je kunt ze bereiken via telefoon, e-mail en door een ticket aan te maken. Deze laatste methode werkt het snelst en efficiëntst.

Maak een ticket aan

Schrijf u in om up-to-date te blijven!