• Home/
  • Jennifer Reep
Geschatte leestijd: 4 minuten
Het delen én vergaren van kennis. Daar draaide het om op Let’s EPLAN 2023. Dit jaar vond het event plaats op 12 mei in het Apeldoornse Orpheus-theater. Om kennisdeling en netwerken nog makkelijker te maken, was er deze dag het Techplaza – dé plek voor een goed gesprek tussen EPLAN gebruikers aan de ene kant en EPLAN medewerkers en de sprekers van de break-out sessies aan de andere kant.
Geschatte leestijd: 4 minuten
Heb je als EPLAN-engineer een vraag, dan kun je terecht bij ons supportteam. Onze support engineers proberen je zo snel en zo goed mogelijk te helpen. Daarvoor hanteren we een uitgekiende werkwijze.
Geschatte leestijd: 4 minuten
Onze klanten kunnen de support van EPLAN op verschillende manieren benaderen: door een ticket aan te maken in het Solution Center of door te bellen of te mailen. Bij de telefonische ondersteuning gaat het een en ander veranderen. De bedoeling is, om de wachttijd voor telefonische ondersteuning korter en beter voorspelbaar te maken. Dat kan doordat we binnenkort supportgesprekken van maximaal tien minuten houden.
Geschatte leestijd: 7 minuten
Vroeger was een EPLAN licentie standaard verbonden aan een dongel met validatiecode. Tegenwoordig zijn de licenties dongelloos. Voor beide licenties wordt er gebruik gemaakt van een online activering. Dat maakt het beheer voor de gebruiker anders. De sleutel tot zorgeloos werken ligt bij het tijdig deactiveren van licenties bij veranderingen. Opnieuw activeren is daarna een fluitje van een cent.
Geschatte leestijd: 5 minuten
Waar zit die functie ook alweer? Hoe doe ik dat handig in EPLAN? Waarom lukt niet wat ik wil? Doe ik het wel op de goede manier? Als u met EPLAN werkt, loopt u regelmatig tegen dit soort vragen aan. Dan is het goed om te weten dat hulp binnen een muisklik bereikbaar is! In dit blog leest u meer over waar u deze hulp zo gemakkelijk kunt vinden
Geschatte leestijd: 4 minuten
Binnen engineering keren een aantal werkzaamheden regelmatig terug. Dat geldt ook voor het maken van technische tekeningen: bepaalde schakelingen of stukken van schema’s zal u waarschijnlijk in toekomstige tekeningen willen gebruiken. Natuurlijk zit u er niet op te wachten om bij dit onderdeel iedere keer opnieuw het wiel uit te moeten vinden. Maar het ouderwets knippen en plakken van deze onderdelen maken uw schema’s dan weer erg foutgevoelig. Daarom kunt u het beste kiezen voor een geautomatiseerde aanpak door middel van macro’s en waardensets: uw herbruikbare bouwstenen in engineering. Hiermee maakt u het tekenproces stukken efficiënter en bespaart u kostbare tijd.
Geschatte leestijd: 5 minuten
Engineers hebben ieder hun eigen werkwijze. De een kiest voor het klassieke grafisch ontwerpen. De ander gaat een stap verder met een device-georiënteerde methodiek, waar rijke data voor nodig is. In de online EPLAN Data Portal bieden fabrikanten componenten aan die al veel rijke data bevatten. Deze kan de engineer inlezen en zelf naar eigen wens verder aanvullen. Deze stap kan interessante voordelen opleveren. Welke voordelen dit zijn en welke rol navigatoren daarbij spelen, is echter soms niet helemaal duidelijk. In dit Tips & Tricks- blog lichten we het graag toe.

Teamleider EPLAN Support Jennifer Reep houdt van muziek maken en van lekker eten. Verder vindt ze Zumba en salsa leuk en is ze een echt familiemens. “Een kenmerk van mij is, dat ik veel waarde hecht aan hoge kwaliteit - van mezelf, van anderen, in mijn hobby's en in mijn werk. Tijdens mijn stage in de werkvoorbereiding en de werkplaats van een system integrator werd er veel handwerk en dubbel werk verricht. Ik dacht: dat moet toch eenvoudiger en efficiënter kunnen?”, aldus Jennifer. Nadat ze bij EPLAN kwam werken en het platform leerde kennen, heeft ze regelmatig teruggedacht aan die ervaring. Veel functionaliteiten van het huidige EPLAN Platform zouden haar stagebedrijf veel tijd en geld hebben bespaard. “Ik ben daarom trots op ons team en op de oplossingen die we klanten kunnen bieden. Ik vind het belangrijk om plezier te hebben in mijn werk. Juist het helpen van klanten bij het oplossen voor hun vraagstuk geeft mij voldoening. Dat geldt ook voor het ondersteunen van Nederlandse of internationale collega’s. EPLAN is een groot internationaal bedrijf, maar de onderlinge contacten tussen collega's zijn nauw en vriendschappelijk.”

Schrijf u in om up-to-date te blijven!