• Home/
  • Trends/
  • Techplaza: live support op Let’s Eplan 2025
Geschatte leestijd: 7 minuten

Techplaza: live support op Let’s Eplan 2025

Op 23 mei 2025 reisden 500 engineers af naar Burgers’ Zoo in Arnhem voor de vijfde editie van Let’s EPLAN. Hier werd bijgepraat over de laatste ontwikkelingen in Efficient Engineering aan de hand van presentaties, deepdive workshops en Techplaza. Hét event voor en door engineers stond dit jaar in het teken van natuur en techniek: twee onderwerpen die meer met elkaar te maken hebben dan je op het eerste gezicht denkt. Uiteraard sloot de locatie perfect aan op het thema. Met het aquarium, indoor jungle en woestijn biedt Burgers’ Zoo de bezoekers puur natuur, gebaseerd op geavanceerde techniek.

Live support

Op Let’s EPLAN 2025 had Techplaza weer een centrale plek toebedeeld gekregen. Midden in de centrale hal van het Safari Meeting Center was een balie ingericht waarachter Eplan Support klaar stond om vragen van bezoekers te beantwoorden. “We merken dat veel engineers het prettig vinden om even langs te lopen met een vraag. Naast deze spontane bezoekjes, waren er ook Eplan gebruikers die een bezoek aan Techplaza bewust ingepland hadden. Ze stelden een gerichte vraag en hadden zich goed voorbereid. Dan is het fijn dat we ze uit de brand konden helpen en zij weer verder kunnen”, zegt Luuk Lamers, Eplan Support Engineer.

Meekijken in Eplan

Had een engineer een vraag over een Eplan product? Op de Techplaza balie stonden tablets die gekoppeld waren aan de laptop van een supportmedewerker. Zo konden engineers in de praktijk laten zien waar ze tegenaan liepen en Eplan medewerkers meekijken. Dat maakte het makkelijk om problemen te begrijpen en tot op de bodem uit te pluizen. Luuk: “We kregen heel verschillende problemen voorgelegd, van beginnersvragen over het plaatsen van een lege regel of component, tot ingewikkelde vragen over bijvoorbeeld het inzien van licentiegegevens. Soms vergt een vraag ook te veel tijd of hebben we advies van een specialist nodig. Dan maken we een supportticket aan en wordt de engineer op een later moment teruggebeld.”

Stands

Tegenover de supportbalie was een open ruimte met diverse stands. Hier konden Techplaza bezoekers meer informatie vinden over specifieke onderwerpen zoals over de integratie van Eplan in bestaande ERP-, PDM- en PLM-omgevingen van bijvoorbeeld PLM Xpert, ECI Solutions of SAP. Daarnaast konden bezoekers langslopen met vragen naar aanleiding van een sessie. Zo was er een stand over eBuild en EEC, het HyDriven studentenraceteam en Eplan Certified Engineer (ECE).

Het Let’s EPLAN Techplaza was wederom een groot succes: veel engineers kunnen weer verder dankzij de live support en/of uitgebreide informatie die ze bij de verschillende stands kregen. Andere hoogtepunten van Let’s EPLAN 2025 waren de spetterende introductievideo, interactieve deepdive sessies en de EPLAN Genius Quiz. Meer daarover is te lezen in deze terugblik op Let’s Eplan 2025.

Een vraag over Eplan?

Eplan Support helpt je graag. Maak daarvoor een ticket aan in het Eplan Solutions Center. Dan hebben de supportmedewerkers meteen al jouw gegevens bij de hand.

Maak een ticket aan

Schrijf u in om up-to-date te blijven!